Nytt år, ny blogg!

Som rubriken säger, så startas det nya året med en ny blogg, och ny är precis vad den är.
En blogg har jag aldrig haft förut, så detta blir spännande.
Det är ju som en dagbok, mer seriös kanske?
Eller spelar det någon roll vart man skriver, jag vet inte, även här blir det ett kanske till svar.
I vilket fall som helst så börjar jag väl med att berätta lite om min jul.
Något som verkade lite osäkert i början, men som blev riktigt lyckat!
Det hela började dagen innan julafton. Hela den dagen ägnades åt matlagning. Ja, jag kan laga mat.
Julskinkan på lite över 4 kilo började jag koka vid 19-tiden, så som ni förstår blev den inte klar föränn efter kl 23.
Då hade jag lagat mat i ca 14 timmar. Allt som allt.
Själva julafton då?
Eftersom vi skulle bli 15 st, kom det folk nästan hela tiden, så det blev lite stressigt med all maten som skulle värmas upp. Men som tur var hade jag min Pappa som hjälpte mig med detta.
I vilket fall som helst, när alla hade kommit åt vi och tittade på Kalle Anka, det måste man såklart göra på julafton.
Efter maten var det en del som gick, å när de gått spelade vi vårat årliga julklapps spel. Det går ut på att man ska slå två lika på tärningar och då får man välja vilket paket man vill.Det hela slutade i alla fall med att jag inte fick någon julklapp, men humöret blev inte sämre för det.
Resten av julaftonskvällen blev väldigt lugn och avslutades framför tvn.

Nyår då?
Började dagen med en lång dusch, hade senare under dagen besök av Denny, en vän till mig och Nall.
Men när klockan närmade sig 17:00 var det dags för Nall att skjutsa hem Denny och hämta min moster, hennes kille, och min morbror, som alla skulle fira nyår hos oss. Mig och Nall alltså.
Även min Pappa och så även Gunnel skulle komma hit och fira med oss.
Hursom helst, medan Nall var iväg för att hämta de tre ovannämnda gjorde jag iordning smink, och sedan den grekiska salladen, pga att vi skulle ha grekiskt tema ang. maten.
De kom, och festen kunde börja.
Måste säga att det var en väldigt lugn fest, inget bråk, ingenting. Allt var så otroligt lugnt och bra.
Och maten var god, bland det bästa, älskar mat. Finns inget bättre!
När klockan närmade sig 00:00 gjorde vi iordning champagne glasen med en caramboleskiva på med ett svärd igenom, såg mycket fint ut.
Efter 12 slaget var det lugnt värre, och de första gick 02:00, och de andra ca 1h senare.
Städade upp lite efter att de gått så att det såg fint ut på morgonen sen, hatar hur det ser ut efter en fest.
Dagen efter vill man vakna upp utan alla flaskor, burkar m.m.

Och idag?
Hade besök av Nalls kusin förut på förmiddagen ett litet tag, sedan åkte vi alla tre ner till stan, där Nall köpte en tidig födelsedagspresent åt mig. Anledningen till att han köpte den idag är att det finns bara en och inte ville riskera att det skulle försvinna. Tack och lov!
Efter köpet gick de två på stan och jag hälsade på Morfar.
Allt var bra med honom, och han är alltid glad, finns ingen bättre Morfar än han.
Resten av denna dag vet jag inte vad som händer. Ska nog bara vara hemma i alla fall. Ska ju fixa iordning någon form av mat senare, frågan är bara vad, men det brukar ge sig vart efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0