Oväntat besök

Fick ett sms vid 16:30 tiden av min bästa vän som bor i Jönköping. Han var i stan och undrade ifall jag var hemma och hade tid att ses. Egentligen skulle jag ha träffat Pappa men eftersom jag inte sett Ocke som han heter sedan i mars förra året så ringde jag till Pappa och frågade om vi kunde ses lite senare, och det gick ju såklart bra!
Med Nall som vägvisare då han hittar bättre än mig i denna stad, åkte vi för att hämta Ocke. För när någon ska förklara vart man ska åka så är det kört för min del. Är inte bra på sånt. Självklart åkte vi till ett annat ställe där vi hade hämtat honom en annan gång så jag trodde att det var där, men det visade ju sig vara fel.
Efter det kom vi rätt direkt, och hade Ocke förklarat lite bättre hade jag hittat dit själv. Hehe. =)
Hursom helst var det roligt att se honom, det var så länge sedan vi sågs.
Och det positiva är att han och hans tjej i mars ska börja leta lägenhet här igen. Ocke bodde nämligen här innan han flyttade ner till Jönköping.
Så vid 19:15 skjutsade jag tillbaka honom till dit han skulle sova. (Förra gången sov han hos oss).

När jag sedan kom hem igen ringde jag Pappa och vi åkte iväg för att spela minigolf igen.
Och denna gång gick det ännu sämre än vad det gjorde förra gången.
78-64 blev poängen denna gång och jag förlorade nu med.
Fast hade ingen bra klubba, så får skylla på det. ;)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0